У Житомирі збільшилась кількість велосипедистів на 40% у порівнянні з 2018 роком
У Житомирі впродовж двох днів – в будень та вихідний – рахували велосипедистів. Підрахунок відбувався по всьому місту на 13-ти перехрестях, аби забезпечити максимально точні дані, в межах Європейського тижня мобільності та для цілей концепції розвитку велосипедної інфраструктури, яка наразі активно розробляється містом за підтримки проєкту «Інтегрований розвиток міст в Україні ІІ». Процес координували експерти BikeCity Consulting, які також є консультантами з розробки велоконцепції.
16 вересня, у суботу, рахували з 12:00 до 14:00 год. 19 вересня, у вівторок, – з 7:30 до 9:30 та з 17:00 до 19:00.
На спеціальному бланку фіксували напрямок руху, маршрути, розмежовували за гендерним показником.
У Житомирі такий перепис велосипедистів проводився вдруге. Перший – у 2018 році. Це роблять для того, щоб використати ці дані під час розробки Концепції розвитку велоінфраструктури міста.
Результати підсумували та порівняли.
Отож, проти 2018 року кількість користувачів велосипедного транспорту зросла на 40%. У 2018 році ця цифра становила 1505, найсвіжіші дані – 2179.
До підрахунку долучилися студенти Державного університету “Житомирська політехніка” та ГО “Асоціація Велосипедистів Житомирщини”. Всього – близько 40 волонтерів, які бажають зробити наше місто комфортним для велосипедистів.
Серед них – студенти Артем Бояров та Віталій Шумлянський. Хлопці здобувають освіту за спеціальністю “Автомобільний транспорт”. Кажуть, долучилися до ініціативи, бо хочуть допомогти поліпшити безпеку руху та велоінфраструктуру у місті.
“Підрахунки можуть бути корисними для її розвитку, а це важливо для містян. Ми підраховували, розподіляли за певними групами. Наприклад, спортивні велосипеди, міські, дитячі, вантажні, прокатні, особистий легкий персональний транспорт. Також розділяли чоловіків і жінок. Найбільше велосипедистів припало на вечірній час будня. Більшість – чоловіки, жінок менше”, – каже Артем.
Точка моніторингу хлопців – перехрестя Старого Бульвару і Фещенка-Чопівського.
У контексті загальної цифри результат на цій локації був вище середнього.
Артем також використовує двоколісний, та поки повністю замінити ним громадський транспорт не наважується.
“Це зручно, практично з багатьох причин. Та не скрізь безпечно. Сподіваюся, що Житомир стане безпечнішим та доступнішим для велосипедистів”, – висловлюється Артем.
Нижче – перехрестя, де здійснювався підрахунок:
1. вул. Київська – просп. Незалежності – Київський міст – Привокзальна пл. – вул. Івана Сльоти
2. вул. Київська – вул. Покровська
3. вул. Вітрука – вул. Корольова
4. Старий бульв. – вул. Фещенка-Чопівського
5. Київське шосе – вул. Параджанова
6. вул. Корольова – вул. Параджанова
7. вул. Чуднівська – вул. Зв’язківців
8. просп. Миру – просп. Незалежності – вул. Перемоги – вул. Вільський Шлях
9. вул. Грушевського – вул. Перемоги
10. вул. Жуйка – вул. Велика Бердичівська
11. вул. Театральна – вул. Велика Бердичівська
12. вул. Покровська – просп. Незалежності
13. вул. Івана Гонти – вул. Селецька – вул. Велика Бердичівська.
Організатором Європейського тижня мобільності є Житомирська міська рада в межах проєкту «Інтегрований розвиток міст в Україні ІІ», який виконується німецькою урядовою компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за фінансової підтримки урядів Німеччини та Швейцарії.