Житомиряни позитивно оцінюють рівень безпеки в місті, облаштованість центру, якість культурного життя у місті, дошкільну та шкільну освіту, послуги у комунальних медичних закладах та ЦНАПів
Про це свідчать результати опитування компанії GfK Ukraine, яке проводилось в лютому-квітні 2019 року для цілей моніторингу впровадження Концепції інтегрованого розвитку міста Житомир до 2030 року. В опитуванні взяли участь близько тисячі респондентів у віці від 18-65 років, які постійно проживають у Житомирі протягом останніх 12 місяців
Мешканці міста у першу чергу хочуть, щоб місто було затишним і комфортним для їх власного життя
Слабкими сторонами Житомира містяни називають якість питної води, житла, стан прибудинкових територій, якість вивозу сміття, стан спортивної інфраструктури, стан довкілля
Громадський транспорт є основним способом пересування у місті для 74% мешканців. На другому місці – пересування власним автомобілем (17%). Близько половини мешканців (55%) вважають, що громадським транспортом користуватись легко проти третини (34%), які відповіли, що користуватись громадським транспортом складно. Легкість користування забезпечено за рахунок близькості зупинок, якості інформування про рух, зручності пересадкових вузлів, системи оплати, облаштованості зупинок. Водночас незадоволеність викликає технічний стан рухомого складу, якість доріг, комфорт і місткість транспортних засобів, зручність для людей з обмеженими можливостями
Якість дорожнього покриття є основним фактором незадоволеності для користувачів власного автомобіля. Також автомобілістів турбує безпека руху, достатність місць для паркування у центрі міста та районах житлової забудови
Лише 4% використовують велосипед для пересування по місту. Для 1% це основний спосіб пересування. Найсильніші фактори незадоволення велосипедистів – безпека руху, облаштованість велосипедних маршрутів, зокрема у зелених зонах
Пріоритетні напрямки для подальшої роботи
Пріоритети для виправлення ситуації – це важливі аспекти надання послуг, за якими зараз отримано нижчий результат задоволеності (відсортовано у порядку зменшення важливості):
- Вiдкритiсть мiської влади до обговорення пропозицiй громади.
- Якiсть питної води.
- Доступнiсть та благоустрiй зелених зон у вашому мiкрорайонi (скверiв, паркiв).
- Комфорт i мiсткiсть громадського транспорту.
- Рiвень забруднення водойм у мiстi.
- Рiвень шуму на вулицях.
- Доступнiсть iнформацiї про послуги, якi надає мiська влада жителям мiста.
- Технiчний стан громадського транспорту.
- Рiвень забрудненостi повiтря.
- Чистота та облаштованiсть зон поблизу водойм.
Пріоритети для утримання позитивного результату та його підсилення — це важливі аспекти надання послуг, за якими зараз зафіксовано відносно вищу оцінку задоволеності:
- Освiтленiсть центральних вулиць.
- Відчуття безпеки.
- Безперешкоднiсть для пересування по центру, компактнiсть головних точок для вiдвiдування.
- Доступнiсть та якiсть магазинiв, де можна придбати товари щоденного попиту, у мікрорайоні.
- Стан збереження iсторичної забудови.
- Освiтленiсть вулиць у мiкрорайонах.
- Доступнiсть i якiсть закладiв громадського харчування (кафе, їдальнi, ресторани).
- Доступнiсть i стан культурних закладiв (культурно-дозвiльних центрiв, кiнотеатрiв, театрiв, музеїв, виставкових залiв).
- Освiтленiсть прибудинкових територiй.
- Благоустрiй площ i вулиць центру.
- Облаштованiсть пiшохiдних зон.
- Стабiльнiсть, неперервнiсть постачання холодної води.
- Якiсть обслуговування у мережi роздрiбної торгiвлi та громадського харчування.
- Рiзноманiття культурного життя у мiстi (цiкавi фiльми, концерти, фестивалi, театральнi вистави.